ترنمترنم، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 13 روز سن داره

ترنم بانو ، کودک امروز ، بانوی فردا

خداحافظ ! ولی هرگز نخواهی رفت از یادم !!!

1391/6/22 17:05
1,346 بازدید
اشتراک گذاری

 

" به مناسبت چهارمین سالگرد فوت پدربزرگ ترنم "

هر چه می نویسم دلم خوش نیست ! هر چه قدم می زنم بی لبخند تو به صبح نمی رسم ! اشکهایم از نام تو سرچشمه می گیرد . چه شبهایی که در فراقت و به یادت به ماه خیره شدم ....خودم را در باغ خاطراتت رها می کنم !
همیشه گمانم این بوده است که با نگاه کردنم به ماه، ما را به یاد می آوری !
به ما بگو اولین سلاممان کِی در خاک مهربان خانه ات به دنیا آمد و آخرین خداحافظ کِی زیر این آسمان صبور طنین انداز شد که هنوز باور ندارم رفتنت را .باور ندارم که زمان اینگونه گذشته است؟ !
روزها می آیند و می روند و ابرها فرو می ریزند و تو همچنان در ابتدای هر صبح زندگی مان طلوع می کنی !
هر شب در کلبه مان به یادت فانوسی می سازیم و آن را به دورترین ستاره هدیه می دهیم و آنقدر به آن ستاره خیره می مانیم تا ببینیم مهربانی ات از کدام سمت آسمان خواهد آمد؟ !
دلم آنقدر برای حضور مهربانت می تپد که نمی دانم بغضم را با چه شعری باید برایت بفرستم و قصه ی بودنت را در قلبها چگونه برای دلبرکم تعریف کنم !
بیا و احوال دلمان را بپرس ! چهار سال است که مست از عطر سلام تو نیستیم  و این بار گران برایمان مثل سرگردانی یک کاه در دامنه ی کوهی مهیب تحمل ناپذیر است ! خوب می دانیم که رفتن ابدی ات را هیچ تقویمی یارای نشان دادن نیست! ارقام این تقویم ها دلگیر و گرفته اند ! غبار چهار سال اندوه بر جانشان نشسته و من مانده ام و این حیرانی !
به نگاه های کودکم خیره می شوم و به خنده های شیرینش گوش جان می سپارم ...چندی است نوای عاشقی می سراید و دستان پرشکوفه اش نوید زندگی می دهند ! دمی دیگر که بگذرد حریر شادمانی یک سالگی اش را حس می کنیم....
سالی بر ما تمام می شود و شوق و شادی حضورش تکمیل !
ای ماندنی تر از خاطره !
روح خسته ی ما بعد از تو، سایه نشین پلک های دل ترنممان شد ! می دانیم که حضور داری و می بینی که دخترکمان برای داشتنت ، برای صدا زدنت ، میان بوته های بنفشه می دود و می داند با آمدنش به این هستی، قلب کوچکش به تماشای تو آمده و با اولین گریه اش دل تو تکان خورده ! حق دارد ! اولین میوه ی دل پربار توست و جستجویت می کند ! دوست می داشت که دست های نازکش را در پناه دست های پرتوان تو قرار می داد تا هیچ وقت خسته ی راه نشود ! دلم آرام است که همه را می بینی و می دانی و بی مضایقه لبخند می زنی !
صدایت را می شنوم ! که می گویی: امروز چگونه ای ترنمم؟ آیا دست هایت با رودها آشتی اند؟ آیا خورشید نام تو را می داند ؟ آیا گیسوانت از بهار آکنده اند؟...
و این قوتی است که به جان من می دمی !
یک سال است که پاره ی جانم برای سرودن تو با واژه های تازه به کنار آرامگاهت می آید ، واژه هایی که هیچ کس نشنیده و هیچ شاعری نسروده !
با گریه های گاه و بیگاهم و در میان نگاه هایم به این میوه ی شیرین زندگی از خودم سوال می کنم ! از تو سوال می کنم ! تمام وجودم همین سوال است ! چرا رفتی؟؟؟؟
هنوز آن همه امید در راه بود! هنوز قصه برای کودکمان نخوانده بودی ! آنهمه چراغ عشق روشن بود ! می شد که خنده های بسیار تجربه کرد ! هنوز می شد که عصرها در پیاده روهای زندگی قدم زد و هنوز می شد بر سفره ی مهربانی ات رو به رویت بنشینیم.
به این اتاق های افسرده چه بگوییم؟
ترنمم تا چندی دیگر در حیاط پرمهر و شقایق خانه ات هفت سنگ بازی می کند و ....
به یادت گونه هایم اشک آلودند.......و مثل همیشه حرفهای هر غروبم ناتمام می ماند !
ای کاش بدانی که این روزهای گرفته و ابری بی تو به پایان نمی رسند !
ای کاش ....
ای کاش ....
ما با اندوه تو به سر نمی بردیم.....

 روحت شاد و یادت گرامی!!!!!

هنوز هم دلمان تنگ میشود

برای حرف زدنت

و برای تکیه کلامهایت

که نمی دانستی فقط کلام تو نبود

ما هم به آنها تکیه داده بودیم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

كتي(مامان آقا مهديار)
22 شهریور 91 2:30
سميراي عزيزم
داغ عزيز ديدن واقعااااااااااا سخته
تسليت من و خانوادمو بپذيريد
انشالله كه خداوند بهتون صبر جميل عنايت كنه و پدرشوهرت هم با مولا علي محشور بشه
الهي هر چي خاك ايشونه بقاي عمر شما باشه
الهي هميشه شاد باشيد و غم نبينيد
داغ پدر بعد از يك سال هم تازه ميمونه



ممنون کتی جون.لطف داری عزیزم......خدا همه رفتگانت را رحمت کنه......ممنون که در غم و شادی ما شریکی...
مامان تسنیم سادات
22 شهریور 91 23:21
خدا رحمتشون کنه....


ممنون عزیزم......خدا رفتگان شما را هم رحمت کنه...
رومینا
23 شهریور 91 10:47
سلام سمیرا جان
تسلیت منو پذیرا باش عزیزم...غم آخرتون باشه...
ای ترنم بانوووووو ای عسل! چقدر قشنگ از پله ها میای پایییییین شیکر طلا احتیاط کن همیشه همینطوری...مراقب اون دست و پای خوشگلش باش سمیرا جان... پله ها سنگیه ...لیز نخوره


ممنون رومیناجان....لطف داری عزیزم.....از پله ها داره بالا میره...یک لحظه در باز موند و دیدم روی پله چهارمه.....اولین باری بود که از پله بالا میرفت....
خاله مرضیه
23 شهریور 91 13:49
خدا رحمتشون کنه.واقعا جاشون این روزا خالیه.


ممنون خاله....
رومینا
23 شهریور 91 20:06
جالبه ، من چرا فکر کردم داره میاد پایین حدس زدم البته خب خالههههه
دقت چشماش و سمیرا ! خیلیییییییییییی ماهیییی ترنم جونم


ممنون رومینا جان.....مهم نیست پایین میاد یا میره بالا...مهم اینه که من باید مدام مواظبش باشم با این شیطنت هاش...
مامان ریحانه
24 شهریور 91 1:23
خدا رحمتشون کنه دلم گرفت این مطلب رو خوندم امیدوارم همش از شادی بگی و خدا این دختر نازنینتو برات نگه داره که هر روز داره با نمک تر می شه


ممنون مامان ریحانه عزیز....خدا نکنه دلت بگیره عزیزم....همیشه شاد باشی...در پناه حق....
مامانی فری
26 شهریور 91 15:32
خصوصی داری
رومینا
26 شهریور 91 17:51
یـاد بـاد آن کـه ز مـا وقـت سـفـر یاد نکرد بـه وداعـی دل غـمـدیـده مـا شـاد نـکـرد دل بـه امـیـد صـدایـی که مگر در تو رسد نـالـه‌هـا کـرد در ایـن کـوه که فرهاد نکرد
سهیلا
27 شهریور 91 20:47
سلام مامان ترنم.
اول از همه بهتون تسلیت میگم.
اگه دوست داشتید به ماهم سر بزنید.
باعث افتخارمه تبادل لینک داشته باشیم.
قربان شما.عمه ترنم کوچولو


سلام.....ممنونم......لینکتون کردم...
مامان ترنم کوچولو
27 شهریور 91 22:26
دختر ناز و خوشگل روزت مبارک


ممنون......خدا ترنم نازتون را محافظت کنه.من عاشق همه ترنم های دنیام............
نیلوفر
28 شهریور 91 16:20
████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█
________█
_______█


ممنون نیلوفر جان از گل قشنگتون......
شادي
15 مهر 91 14:06
سميرا ، سميرا !
دلم لرزيد دوباره .

خدا رحمتشون كنه .



ممنون عزیزم.